Alkuvuodesta 2010 kävimme Turtolassa tutustumassa lempääläläisen Jukos Oy:n kädenjälkeen. Yritys tekee taloja avaimet käteen -periaatteella, ja nimi taisi tulla esiin hakukoneista.
Talo oli joitain eksoottisia poikkeuksia lukuunottamatta (esim. vaatehuoneen toinen ovi aukesi vain osittain liian syvien hyllyjen vuoksi) siististi tehty ja pohja oli näppärä. Sovimme Jukosin edustajan kanssa tapaamisesta.
Olimme bonganneet jostain Herrala-Talojen mallistosta suurinpiirtein -pohjan, jonka otimme malliksi. Jukosin myyjät (myyjä ja vastuullinen myyjä erikseen) tekevät tarjouksen pohjan, toiveiden ja varustelutason (rasti ruutuun) mukaan.
Toiveita ja vaatimuksia esitellessä mainitsimme että haluamme tehdä sisäpintatöitä itse. Tarjouksen luvattiin tulevan viikon, viimeistään kahden sisällä.
Yllättäen tästäkään talotoimittajasta ei kuulunut sovitun aikataulun mukaan. Kun kolmas viikko oli jo käynnissä kyselin tarjouksen perään, ja vastaus oli että teko on kestänyt koska myyjät ovat tehneet ensin tarjoukset niille jotka haluavat vakiotoimitussisällön (eli asiakas ei tee mitään).
Tästä pisteytysmenetelmästä ei ollut aikaisemmin heidän kanssaan puhetta, joten oletimme tarjouksen tulevan luvatusti. Yrityksen myyjä päätti vielä tarkistaa että osaanko minä lukea ja käyttää oikeaa kalenteria, kun ensimmäiseen reklamaatioviestiin olin laittanut väärät viikkonumerot. Viikkonumeroista huolimatta asiasisältö oli oikein; tarjous oli jo myöhässä.
Myyjä muisti vielä antaa vinkin asiallisesta viestinnästä ja kehoitti kärsivällisyyteen talotoimittajan etsinnässä. Asiani meni perille vasta puhelimitse, kirjallinen viestintä ei tuntunut toimivan.
Ymmärrettävästi emme valinneet Jukos Oy:tä talotoimittajaksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti